Geen producten (0)

Onze verhuizing

 

De afgelopen maanden zijn wij zowel privé als zakelijk vooral bezig geweest met onze verhuizing. Wij zijn 30 kilometer verderop gaan wonen, wat dus betekent dat alles letterlijk op de kop gegooid werd de afgelopen tijd. Nu is alles weer wat gesetteld en neem ik jullie graag mee door de hoe/wat/waar van de afgelopen tijd.

Verhuizen? Waarom?

De meest gestelde vraag de afgelopen tijd was: maar waarom verhuizen dan? Iedereen die ons persoonlijk kent, weet dat we al jaren rondlopen met het idee om weer terug te verhuizen naar het gebied waar we vandaan komen. Mijn man en ik hebben elkaar op de middelbare school in Leek leren kennen, en nu we zelf kinderen hebben, trekt onze vertrouwde omgeving toch wel weer. Plus, er woont veel directe familie in de buurt, wat we voor onszelf en de kinderen erg fijn vinden. Toen we dit huis hadden gevonden, voelde het ook meteen goed en als ‘ons’ plekje.

 

6 week onder de verfvlekken

Het enige nadeel was dat er wel flink wat geklust moest worden. Het huis is van een hoogbejaarde man geweest en dat was te zien. Letterlijk het hele huis is gestript toen we erin kwamen. 6 week lang zijn we bijna dag en nacht bezig geweest met strippen, verven, muren plaatsen, isoleren, vloeren leggen en noem het maar op. Het waren 6 hectische weken, waarin ik heen en weer vloog tussen klussen, werken en het schoolritme van de kinderen. Gelukkig hadden we ontzettend veel hulp van onze lieve familie, en zo konden we eind juli er eindelijk in trekken.

 

Ruimte, ruimte, ruimte!

Een andere reden van onze verhuizing, was dat we in ons oude huis eigenlijk te weinig ruimte hadden. Vooral de bedrijfsruimte was erg behelpen: ver weggestopt en tevens ook opslag van onze persoonlijke spullen. Wasbaar Wonderland heeft in ons nieuwe huis zijn eigen verdieping, met flink wat ruimte voor voorraad, fatsoenlijke werkplekken en alles wat er verder bij komt kijken, zoals fotostudio, inpaktafel ed. Het is heerlijk om nu een fijne plek te hebben waar ik daadwerkelijk dingen kan vinden en alles een vaste plek heeft (hoewel dat nooit mijn sterkste punt is geweest 😉).

Maar een nieuwe plek betekent ook alles eerst weer opbouwen en inrichten. We hebben er bewust voor gekozen om in het weekend te verhuizen en het bedrijf gewoon open te houden, inclusief het verzenden van alle bestellingen. Dat was ambitieus, maar het is uiteindelijk gelukt.

 

Back to reality

En nu, nu de zomervakantie ook is afgelopen, zijn we eindelijk weer echt begonnen. Er is weer ritme, tijd om de site ook weer eens fatsoenlijk aan te pakken en om wat meer bezig te zijn met randvoorwaarden. Kortom: we hebben het echte leven weer opgepakt. Inclusief nieuwe school voor onze oudste en een nieuwe opvang voor onze jongste. Gelukkig waren de kinderen binnen 3 dagen gewend en kunnen we nu dus allemaal weer echt back to reality!

Bedankt voor al jullie gelukswensen en geduld de afgelopen tijd. Vooral in de 6 klusweken hebben jullie regelmatig wat langer moeten wachten op een antwoord via de mail, of was ik telefonisch slecht te bereiken. Waarvoor ik alleen maar begrip heb gekregen van jullie, heel fijn!

 

Ons kantoor heeft er 3 week lang zo uitgezien...