Geen producten (0)

Wasbaar Wonderland in februari

 

Februari ligt weer achter ons en wat was het een leuke maand voor ons bij Wasbaar Wonderland! Zowel zakelijk als privé is er veel gebeurd, hoewel jullie de meeste dingen niet zullen hebben gemerkt. Het was namelijk vooral achter de schermen erg druk.

De maand in feitjes 

Om te beginnen een paar feitjes over Wasbaar Wonderland deze maand.

  • Ons best verkochte product waren de Anavy OneSize luiers.
  • In februari hadden we 10.709 unieke paginaweergaven
  • Het is in februari 3x voorgekomen dat verschillende mensen exact dezelfde bestelling plaatsten. Dus met dezelfde prints, sluitingen en hoeveelheden.
  • Ik heb deze maand 19 keer de deur open gedaan voor de pakketbezorger. Die kwam met nieuwe leveringen of huurpakketten die retour gekomen zijn. Ik ken bijna alle bezorgers bij voornaam inmiddels ;-).
  • Mijn jongste van 2,5 heeft deze maand voor mijn gevoel wel 133 papiertjes in stukjes geknipt terwijl ik pakketjes aan het klaarmaken was. Haar favoriete bezigheid is momenteel 'pakketjes klaarmaken' met mama, want er is niks leuker dan een oneindige hoeveelheid papier, pennen en stiften om mee te spelen.


Nieuwe verzendservice 

De maand begon met een zoektocht naar een nieuwe verzendservice. Verzenden is één van de grootste maar ook belangrijkste kostenposten voor een webshop. Je wilt namelijk niet alleen dat het pakketje aankomt, maar bij voorkeur ook snel en natuurlijk op een goede manier. Er zijn eind januari een aantal dingen veranderd aan onze toenmalige verzendservice, waardoor wij genoodzaakt waren om over te stappen. Het was namelijk een keuze tussen of overstappen, of jullie hogere verzendkosten berekenen. En dat laatste doen we natuurlijk niet! De keuze moest daarnaast ook logistiek een beetje logisch zijn. Ik moet namelijk wel dagelijks alle pakketjes wegbrengen, dus het is altijd fijn als ik daar geen kilometers voor hoef om te rijden. Na veel gezoek hebben we een goede service gevonden, die de verzendkosten voor jullie laag houdt en de kilometers voor mij beperkt. Het PostNL punt ligt namelijk op de route naar school van mijn oudste. Dus hoef ik niet meer apart de kinderen in de auto te laden om aan het einde van de middag nog eens de pakketten weg te brengen. Nu krijg ik vaak de vraag: maar waarom laat je ze dan niet ophalen? Eigenlijk is dat heel simpel: dan moet ik in een tijdsbestek van 3 uur de hele tijd thuis zijn ’s middags en dat zou betekenen dat mijn 4-jarige een flink lange tijd op school zou moeten wachten. Aangezien ik dat toch wat zielig vond, hebben we besloten om lekker zelf de controle te houden.


Verhuizing 

Een andere, voor ons privé erg belangrijke ontwikkeling deze maand is dat ons huis in de verkoop is gezet. Verhuizen wilden we al een tijdje, om wat dichter bij familie te wonen en in de buurt van waar we zelf zijn opgegroeid. Eind deze maand hebben we eindelijk de stap genomen en nu is het een kwestie van afwachten. Hopelijk gaat alles zoals wij dat gepland hebben en veroorzaakt het voor ons, de kinderen en de zaak zo min mogelijk overlast. Want de shop dichtgooien, dat doen we natuurlijk niet! Mocht er iets van ongemak zijn voor Wasbaar Wonderland, dan laten we jullie dat natuurlijk altijd van tevoren weten!


Engels 

Een andere activiteit die achter de schermen erg veel tijd innam, is het vertalen van een deel van de website. Omdat we steeds meer buitenlandse bezoekers krijgen, wil ik graag dat de uitleg over wasbare luiers ook in het Engels beschikbaar is. Nu kan dit heel makkelijk, maar aangezien ik best wel een taalpurist ben en een hekel heb aan slechte vertalingen, heb ik heel eigenwijs besloten om dit handmatig te gaan doen. Een Google Translate of iets dergelijks is een stuk makkelijker, maar ook een stuk vervelender om te lezen voor bezoekers. En laat dat nou precies niet de bedoeling zijn. Het internationale deel is nog niet gepubliceerd, maar als het wel zover is, ben ik erg benieuwd naar jullie input!

 

Deze maand was een fijne maand waarin ik veel nieuwe dingen heb kunnen opstarten, veel achterstanden heb kunnen wegwerken en de site weer net een beetje leuker heb kunnen maken voor jullie als bezoekers. Bedankt voor al jullie aankopen, steun en lieve reacties deze maand!